Öne Çıkanlar ivana sert darbe kim Kardashian 28 kasım su kesintisi Kayın tohumu

Seda Sayan cezayı böyle yedi! RTÜK affetmedi

Kanal D ekranlarında yayınlanan Kaynana Gelin Seda'ya Gelin adlı programın sunucusu Seda sayan, televizyon kanalını yaktı. Programında gelen hediyelerin markalarını dillendirmesi üzerine RTÜK kanala ceza kesti.

Seda Sayan cezayı böyle yedi! RTÜK affetmedi
RTÜK Kanal D'nin gözünün yaşına bakmadı. Kaynana Gelin Seda'ya Gelin adlı yarışma programında markaların aşırı vurgulanması nedeniyle kanala tam 650 bin Tl ceza kesti.

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Kanal D'de yayımlanan ''Kaynana Gelin Seda'ya Gelin'' isimli yarışma programında yarışmacılara verilmekte olan hediyelerin markalarına aşırı vurgu yapıldığı sebebiyle 650 bin liralık müeyyide kesti.

RTÜK kaynakları, bu tür programlarda ürün yerleştirme kapsamında gercekleşen sponsor reklamlarının yasal olduğunu, ancak Seda Sayan'ın programında bunun abartılması sebebiyle müeyyide yönünden karar alındığını dile getirdi Milliyet'ten Şevket Yaman'ın yaptığı habere göre RTÜK'ün Kanal D'ye Seda Sayan'ın programında; Profilo, Kütahya Porselen, Atlas, Casper, BİGOTTİ, YKM, Özdilek ve Doğtaş gibi firmalara ilişkin ürünlerin aşırı vurgulanması sebebiyle müeyyide verdiği öğrenildi.

RTÜK'ün bu kararı televizyonlarda hediye dağıtan yarışmalar için tartışma yaratacak bir nitelik kazandı. Seda Sayan'ın sunuculuğunu yapmış olduğu ''Kaynana Gelin Seda'ya Gelin'' adlı yarışma programında gercekleşen reklamlar RTÜK toplantısında değerlendirildi. Toplantı sonucunda hazırlanan raporda şu tespitler katıldı: ''Kanal D yayın kuruluşunun rapora konu olan yayının ürün yerleştirme çerçevesinde değerlendirilmesi düşünülmüştür. Bu kapsamda gercekleşen düşünme sonucunda ürünlere aşırı vurgu yapıldığı bu nedenle bu nedenle 6112 sayılı kanunun 13. maddesinin 3. fıkrasında belirtilen 'Ürün yerleştirmenin medya hizmet sağlayıcısının editoryal bağımsızlığını ve sorumluluğunu etkilemesine izin verilmez. Ürün yerleştirmede ürün ve hizmetlerin satın alınması ve kiralanması doğrudan teşvik edilemez ve ürüne aşırı vurgu yapılamaz. İzleyenler program başında sonunda ve reklam arası akabinda program başladığında ürün yerleştirmenin varlığı hakkında bilgilendirilir' hükmünü ihlal ettiği kanaatine varılmıştır.'' Raporda yarışmanın yayımlandığı Kanal D'ye yaklaşık olarak 650 bin lira para müeyyidesi kesilmesinin karara bağlandığı kaydedildi. Karara RTÜK'ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Ali Öztunç ile MHP kontenjanından seçilen üyesi Esat Çıplak muhalefet oyu kullandı. Şayet karar 2 ye aykırı 5 oyla onaylandı.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

banner187

banner196